Tuesday, September 18, 2012

Siapa Tekan Loceng Dulu???

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua yang sudi jenguk sini...

Arini terkenangkan pasai bas! dah lama aku tak naik bas.. tambahan plak bas henti-henti tu... kalau dulu masa time nak pi tuisyen ja kena naik bas... naik bas dari jalan day (Jalan Sultanah) ke stesen bas lama.. pehtu turun kat situ jalan kaki lalu lorong sempit pi sampai tuisyen TM...fuh.. kenangan... dah hampir 16 tahun kenangan ini berlalu... hurmphh...sat..sat... ampa tau ka tang mana aku habaq tuu? hehehe... tu semua kat negeri Kedah Daralaman la... walaupon aku dah dikira sebagai pemastatautin tetap di Negeri Selangor nieh... tanah tumpah negeriku takkan ku lupa!

Tapi kann.. bukan pasai bas sebenarnya aku nak citer nieh... tapi pasai bas yang lagi besaq... ampa semua sedaq ka dak nieh??? kita nieh ibarat berada dalam sebuah bas... lahir-lahir ja kedunia nieh ibarat kita tahan bas untuk naik... dah tu dalam bas tu la kita buat semua benda... amal ibadat... dosa dan pahala... tapi yang membezakan kita... time kita naik tu kita tak minta.. time kita nak turun pon kita taktau... kalau bas yang sebenarnya kita tau bila kita nak naik dan bila kita nak turun... tapi didalam bas kita sekarang nieh la kita masih menanti bila untuk diturunkan kan??? jadi.. cukup bersediakah kita untuk diturunkan??? dalam perjalanan kita tak kira tua atau muda mesti kita akan dapat lihat/tengok seorang demi seorang akan turun walaupun loceng tak ditekan... hurmphh... marilah kita sama-sama beramal ibadat sebelum tiba giliran loceng untuk kita akan ditekankan....

"Pungguk bertemankan sang kenari... namun pungguk lebih rela sendirian menanti sang rembulan...owh rembulan... aku sentiasa merinduimu sepanjang hayatku... persis sang pungguk..." ~ Aim_Aitch

No comments: